Guilty Pleasures

En mamma har alltid sine guilty pleasures – jeg tenkte tilstå noen av mine:

Jeg elsker å se på Gilmore Girls, helst sammen med mine to eldste døtre. Jeg så det i mine yngre dager, og mannen min måtte le da jeg ble over-entusiastisk av å finne det på Netflix + at de har laget en sesong i ettertid – flere år etter! Hvor kjekt er vel ikke det? Det er en koselig serie. Da jeg først nevnte serien for de eldste jentene mine trodde jeg ikke de kom til å finne interessen for den, men jo, det gjorde de.

Når en setter seg ned med Gilmore Girls på skjermen er det så utrolig deilig å slurpe i seg et glass Solo Super. Ja, brus er brus. Men Solo Super er deilig!

I juletider elsker jeg å høre på “Jul i Svingen” – musikk. Jeg har jo barn og kan skjule meg bak det faktumet, men seriøst kan jeg like gjerne sette det på om jeg er alene. Det gir så god julestemning! Og etter at jeg hørte Nils Bech sin fremførelse av “O Helga Natt” i nettserien Skam – det var jo helt fantastisk! Og ja, Skam var obligatorisk for oss ettersom vi har to tolvåringer… Så dersom du skulle vandre gjennom gata vår en førjulstid og lurer på hvem som spiller denne så det ljomer ut:

Da er det nok mest sannsynlig meg (som nok er alene hjemme og står med moppen i den ene hånda og tørker tårene med den andre..)

Det kan bli litt kjedelig med husarbeid dag inn og dag ut. Jeg prøver for det meste å være tilstedeværende i det jeg foretar meg. Men av og til når tankene bare vandrer vilt uansett hva jeg foretar meg er det så deilig å sette på en podcast på ørene og gjøre husarbeid. Da er jeg helt i min egen verden. Favorittene min blant podcaster er: Treningspodden, Abels tårn, This American Life og sist, men ikke minst: Sword and Scale.

I fryseren må jeg alltid ha Snickers-is liggende. Jeg prøver så godt jeg kan å holde meg unna sjokolade i hverdagen. Jeg får i meg altfor mye i helgene til at jeg kan fortsette inntaket også i ukedagene. Ikke eier jeg selvkontroll heller når det kommer til sjokolade-spising , jeg er den som enten spiser ingenting eller alt. Men av og til bare må man ha noe godt. Mange ganger kan jeg klare meg med frukt. Mango er definitivt favoritten. Men når ikke det holder nyter jeg en god Snickers-is med god samvittighet, og innbiller meg at jeg ikke spiser sjokolade.

IMG_5106

Har du noen guilty pleasures?

~ anette ~

Leave a Reply

