Maksimal overtenking

Vi ankom Ikea rett ved åpningstid igår, kl 10. Jeg måtte som alltid tisse før vi skulle begynne på runden. Da jeg kom inn på dametoalettet møtte jeg toalettbåser De startet rett fremfor meg og fortsatte i en rekke på fem-seks bortover mot venstre.

Jeg gikk mot første døra, men så stoppet jeg og tenkte: ¨Her har jeg mulighet til å få gå på et ubrukt nyvasket offentlig toalett for en gangs skyld.¨ (Jeg føler meg alltid så uren etter besøk på offentlige toaletter. Men idag hadde jeg mulighet til å slippe den følelsen.) ¨Hvis noen allerede har gått på do har de definitivt brukt den første båsen¨, tenkte jeg.  Jeg gikk derfor mot bås nummer to, og  skulle til å åpne den da jeg ombestemte meg igjen. ¨De fleste ville vel faktisk ha tenkt at den første båsen ble mest brukt og dermed velge bås nummer to¨, kom jeg på. Jeg gikk mot bås nummer tre. Men så kom jeg på at hvis flertallet er som meg (noe som de forresten sikkert ikke er etter dette innlegget å dømme), så vil de tenke at de  fleste vil tenke at de fleste går i bås nummer en, og at de som tenker dette vil gå i bås nummer to, derfor velger de bås nummer tre….

Og derfor valgte jeg bås nummer fire, så klart.

IMG_20170622_082931

Overtenker du noen gang?

~ anette ~

2 thoughts on “Maksimal overtenking

  1. boerboelheidi says:

    Noen ganger kan det være skummelt å begynne å tenke.. Og det blir så mange bekymringer ut av det.
    Jeg er enten eller, enten bekymrer jeg meg (unødvendig) mye, eller så klarer jeg å la være å tenke på det, hva det nå enn er 🙂
    Jeg hadde forøvrig tatt bås nr fire uten å tenke meg om.. 😉

    Liked by 1 person

    • yogafrue says:

      Ja, jeg tenker heldigvis ikke alltid slik jeg heller 😆 Artig at du hadde valgt bås fire uten å tenke deg om- men må ikke begynne tenke mer over det nå 😅

      Like

Leave a Reply

