Endelig har vi kvelden for oss selv

Dersom mannen min og jeg er så heldige å ha en kveld for oss selv, der barna er på overnatting hos noen, legger vi store planer. Vi skal gå tur i skogen, der vi skal ta med oss en vinflaske. Vi skal finne en fin plass å sette oss ned, en plass med utsikt der vi kan sitte og nyte vinen imens vi samtidig nyter utsikten utover byen. Etterpå skal vi gå hjem og sammen sette hasselbackpotetene i ovnen, lage fylte tomater og steke indrefilet på panna. Skuldrene skal være senket, vi står med vinglasset i hånda og koser oss med matlaging sammen. Vi skal nyte maten imens vi lytter til musikk, vi er jo så heldige som deler samme musikksmak! Etter maten skal vi ta med oss vinglassene ut og sette oss og nyte den lunkne sommekvelden ute på terassen. Sitte der å se, høre, lukte, føle og kjenne. Prate sammen, det som vi aldri har tid til ellers. Vi kan lære nye ting om hverande. Vi skal sitte ute og prate til det har blitt altfor seint. Deretter skal vi dale ned i sofaen og se en fin film. Til slutt skal vi legge oss og våkne uthvilt, med fred og ro i sjelen morgenen etter.

I går kveld var vi så heldige at vi hadde kvelden for oss selv. Tilfeldigvis var barna plassert bort. Jeg stod på kjøkkenet og lagde hasselbackpoteter og fylte tomater samtidig som jeg stekte indrefileten. Han jobbet på pcen imens, greit å få unna litt arbeid mens det er rolig i huset… Jeg åpnet en vinflaske og serverte ham et glass vin. Imens vi spiste så vi videre på en dokumentarserie som vi aldri har tid til å se ferdig ellers. Da klokka var 21.30 hadde vi begge to sittet og duppet av i sofaen så lenge at vi var klare for å legge oss. Vi orket ikke drikke opp vinen.

Da vi våknet i morges, føles kroppene fremdeles slitne og trette. Vi vet begge to at vi burde ha benyttet oss av gårsdagen så mye mer da det blir altfor lenge til neste gang. Men det var dette vi orket for denne gang.

Nå er det bare å se frem til neste kveld vi har for oss selv. Da skal vi….

img_9251.jpg

~ anette ~

8 thoughts on “Endelig har vi kvelden for oss selv

      • Suttungblog says:

        Fantsstisk moro å lese blogg utenom rosabloggen, jeg har egentlig denne bloggen som backup av bloggen min her
        http:// suttung.blogg.no
        Skal ikke se bort fra at jeg rømmer hit permanent. Kommer helt sikkert til å lese mer av deg. Koste meg mrd innleggene dine. Helt fri fra ” dagens antrekk” 🏆🏅

        Liked by 1 person

      • yogafrue says:

        Ja, tror ikke det dukker opp noen av dem på denne bloggen, da må det være ironi – har ikke så mye tid å tenke på¨hva jeg kaster på med i min fase i livet 🙂 Det er utrolig kjekt å lese blogger med interessant innhold, blir kjekt å lese mer på din blogg også!

        Like

Leave a Reply

