Taklampa

Vi har en taklampe på badet. Den er plassert rett der en ville stå dersom en vil se seg selv i halvfigur i speilet. Du kommer automatisk rett under den idet du stiger ut av dusjen også.

I de siste månedene(!) har denne lampa slått seg av og på av seg selv. Ikke vet jeg hvorfor. Det er ingen rytme i det heller. Den kan være av i tretti minutter for så å skru seg på igjen, gjerne bare for femten minutter. Slik holder den på.

Dette kan være veldig forstyrrende. Spesielt når en kommer ut av dusjen. En ser seg selv i speilet, og syns egentlig ikke det er så urovekkende det en ser. Så skrur lyset seg på….

Jeg er jo litt bekymret for dette lyset. Tenker om det kan være noe galt med de elektriske koblingene – det kan jo i så fall ikke være mye trygt på et våtrom… Jeg har også vært innom tanken på om huset kan være hjemsøkt, men den debatten trengs ikke tas her. Iallfall mener jeg at hvis vi bytter lyspære, så kan vi enten utelukke eller konstatere at det har noe med lyspæra å gjøre.

Mannen min pleier alltid å ta seg av skifting av lyspærer på badet. Han mener han er (minst) ti centimeter høyere enn meg, så siden disse er i taket og lyskuppelen er tung og er av glass, er han den selvutnevnte mannen til denne jobben.

Så etter nå å ha gått rundt og bekymret meg for dette over lang tid, men glemt å ta det opp med mannen min på grunn av ammetåke og travle dager, sa jeg endelig til ham:

“Reidar, har du sett hvordan den lampa på badet plutselig skrur seg på, og plutselig av? Tenk om det er noe galt med det elektriske…?” sier jeg. Han svarer “Ja, jeg har sett det – fascinerende…” – og så fortsatte han å spille Wordfeud på telefonen sin.

Trenger jeg utdype det mer?

IMG_20170605_120155

Vi har altså fremdeles en lampe på badet som skrur seg av og på av seg selv….

~ anette ~

2 thoughts on “Taklampa

Leave a Reply

