Yoga og balanse

Å ha en god balanse i kroppen og i livet er viktig for god og sunn helse.

Yoga styrker fysisk balanse og kjernemuskulatur- noe som kan være skadeforebyggende. Det å ha god kjernemuskulatur og balanse kan også være prestasjonsfremmende i flere idrettsformer.

Også i livet er det viktig å opprettholde en balanse. Balanse mellom arbeid og fritid, aktivitet og hvile, og balanse i kostholdet.

Eventuell ubalanse kan føre til  stress, utmattelse, uro og irritabilitet. Det kan derfor være lurt å være oppmerksom på kroppens utrykk for ubalanse.

Vi er alle ulike. Så du må observere og lytte til din egen kropp. På hvilke signaler den gir. Det kan være du ofte er gretten, sur, trett eller uopplagt. Dersom det ikke er en medisinsk grunn for dette kan det da være tegn på ubalanse i livet ditt.

Prøv å se inn i deg selv- lukk øynene og føl. Har du gitt kroppen din det den trenger? Slik burde vi sjekke innom oss selv daglig.

Yoga kan hjelpe deg å gjøre dette med å gi deg økt bevissthet, forståelse og innsikt i kroppens og sinnets ubalanse. Du kan få en større forståelse i hva som må til for å gjenopprette balanse. Har du god fysisk og mental balanse vil det gjøre mestring av en stressende hverdag lettere.

IMG_4024

~ namaste ~

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s