Kaffekos på badet

Morgenene for oss er veldig travle.

Minstejenta vår vekker oss i femtiden. Vi tar henne oppi senga vår og prøver desperat å unngå det uunngåelige – det å faktisk stå opp. Etter ti minutter må vi likevel innse at slaget er tapt.

Jeg står opp og prøver å finne veien ned til kaffemaskinen. Hvor vellykket kaffiens smak blir avhenger av søvnen. Å telle opp tre skjeer kaffe er ikke lenger en opplagt enkelhet for meg på morgenen.

Mannen står imens opp med frøken morgenfugl.

Deretter møtes vi på badet. Jeg bringer opp hver sin kopp nytraktet kaffe. Så kan jeg slurpe i meg kaffe imens jeg steller og leker med minstejenta på badet. Mannen dusjer samtidig i sin herlige kropp. Han tar seg gjerne en slurk kaffe i adams drakt etter dusjen. Samtidig får vi pratet ut om den mer eller mindre turbulente natta vi atter har delt.

Det er en veldig fin rutine som jeg har begynt å like mer og mer.

Det er virkelig kaffekos på badet.

IMG_3853.JPG

~ anette ~

Leave a Reply

